tirsdag den 3. maj 2011

Skøn dag

Endelig kom jeg tilbage i træningslokalet og kunne få muligheden for at lave noget, hvor jeg kunne blive forpustet på en god måde. Det er en fantastisk følelse at få brugt kroppen og mærke musklerne - den smule der er - arbejde igen og mærke trætheden bagefter. Skønt.

Jeg er tilbage næsten tilbage med hensyn til cyklen, hvor jeg tager 2 km på 5 min. Jeg ved godt at jeg har været bedre, men næsten 14 dage i senge har også gjort sit i musklerne. Jeg kom på maskinen og fik trænet ben, arme og bryst og jeg tror sjældent at der er set nogen smile mere ved træning. Det her er min billet ud til livet, og jo bedre jeg bliver og jo mere jeg træner, jo mere er jeg klar til at leve. Ansvaret er mit og kun mit og det skylder jeg det menneske og familie som har givet mig en chance mere for at leve. Jeg vil gøre alt for at leve op til det det ansvar der følger med den største gave jeg har fået i mit liv.

Det har været en fanstastisk hyggelig dag. Peder og Ann Dorthe komme og besøgte mig og havde Palle med. Dagen er bare fløjet afsted og jeg har slet ikke haft følingen af at vi er på et sygehus for vi har bare snakket som var det hjemme ved os selv. De er nogen skønne mennesker at være sammen med og jeg glæder mig til vi kan ses mere når jeg er hjemme og mere mobil, så må vi se om Peder kan klare at passe to grill :-).

Jeg har fået lidt mere medicin på efter der er kommet svar på mit BAL fra sidste uge. Der var lidt i lungen så jeg skal starte op med Valcyte igen. Den blev ellers fjernet i forbindelse med stigning af mine levertal, men det bliver så bare fuldt tæt, så der er styr på det. Jeg skal have taget alle prøverne i morgen, og hvis de ser pæne ud skulle der være chance for at jeg kunne få lov at tage hjem måske torsdag eller fredag. Det vil være så dejligt, men jeg har lovet mig selv ikke at blive for skuffet hvis det ikke sker. Heller blive og være klar til konfirmationen end at være for hurtigt hjemme, så jeg skal afsted igen.

Jeg håber at mine smagsløg vender tilbage når jeg kommer hjem igen. Jeg fik en fransk hotdog idag og det eneste jeg kunne smage var meget meget lidt smag af dressing - alt andet er smagsløst. Det fremmer ikke lysten til at putte noget i munden, men de siger at det ovenpå transplantation og det nok skal komme igen. Så jeg snakker fortsat mest om mad og hvad jeg kunne tænke mig, men det jeg mest spiser er youhurt.....

Dagens positive: Palle have den nye folder med fra Odense Teater. Jeg ligner et barn til jul med en fætter BR katalog, og jeg prøver at lade være med at sætte krydser på alle sider med de stykker som jeg gerne vil se. Det er så svært at begrænse sig for jeg vil så gerne det hele..... Livet er herligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar