tirsdag den 31. maj 2011

Første gang på Ambulatoriet

Jeg blev hentet i morges kl. 7.30 med retning mod Riget. Jeg havde tid kl. 10.30 - en rigtig god tid så jeg ikke skulle alt for tidligt op, selvom jeg alligevel var vågen fra kl. 4.45.

Jeg havde forventet at jeg skulle vente i København efter jeg havde været på ambulatoriet, og jeg havde håbet på at jeg kunne have spist frokost med Gitte, hvis hun havde tid til det, men ham jeg kørte med undersøgte at patientbefordringen synes han skulle blive og vente på mig. Jeg startede på røntgen og havde lidt tid til at nå omkring afdelingen. Jeg fik hilst på Hanne og fik talt med Sofie - pludselig blev der piftet og længere nede at gangen stod Rene og Troels og de så så søde som de stod der op vinkede og hoppede :-). Jeg var nød til at meddele at jeg måtte komme lidt oftere når der sådan blev piftet af mig. Jeg synes bare det var så sjovt. Det var dejligt at se at de havde det så godt.

Det var rigtig positivt at tale med Martin Iversen og han var meget tilfreds med mig. De pletter jeg havde haft på lungerne sidst var aftagende og næsten væk. Han mente at pletterne havde været en del af en lungebetændelse. Jeg fik lov til at skifte mine dyre piller ud med billigere og jeg måtte gerne fortsætte med zoneterapi, hvilket glæder mig meget.

Jeg har meget med kramper i mine ben om aftenen og en del af bivirkningerne ved Prograf er kramper, men det at jeg har smerter i skinnebenene og kramperne er om aftenen, peger i retning af at jeg belaster mine ben for meget i forhold til de få muskler der er. Jeg synes bare det er svært for jeg føler endelig ikke at jeg tager for hårdt fat.

Det eneste som har gjort mig meget ked af det i dag, er at de ikke kan finde min engel på Riget. Den betyder så meget for mig, men de har lovet at sætte et opslag på for at se om den ikke kan dukke op. Den lille engel har bare fuldt mig gennem alt det her og jeg vil så gerne have den hos mig.

Dagens positive: Jeg fik målt min lungefunktion idag. Jeg er steget fra 15% før transplantation til 44 % i dag. Det er ikke til at få armene ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar